Begin-de-dag-goed---30-paleo-ontbijtrecepten-om-feestelijk-elke-dag-te-beginnen-(1)-1-copy Wat is paleo toch leuk! Helemaal als je een paleoblog hebt zoals ik, want dan krijg je af en toe eens iets toegestuurd waar je heel blij van wordt. Diana Zeelenberg van Getrouwd, met kinderen stuurde mij laatst een kopie van haar nieuwe paleo ontbijtreceptenboek: Begin de dag goed. Gewoon, omdat ze er trots op is (natuurlijk!). Ik vond het zo’n leuk boekje dat ik het ook graag wil delen met jullie en besloot er daarom een recensie over te schrijven.

Het e-book Begin de dag goed staat boordevol paleo ontbijtrecepten, of zoals de cover beschrijft ‘voor een feestelijk begin van elke dag’. Het ontbijt is Diana’s favoriete maaltijd en dan is het bijna vanzelfsprekend om daar eens een boek over uit te brengen als je ook nog eens geweldig kunt koken, dus dat deed ze.

In het begin van het boek is een korte beschrijving opgenomen van wat wel en niet paleo is, waar Diana haar ingrediënten haalt en waarom ze zelf paleo is gaan eten. Handig en leuk om te lezen. Vervolgens komen natuurlijk de recepten.

Zowel de hartige als de zoete ontbijter komt aan zijn/haar trekken in Begin de dag goedVerschillende recepten voor pannenkoeken, allemaal graanvrij en paleo uiteraard, gerechten met ei (geweldige ontbijtsoep!) en wat dacht je van ontbijtsushi! Maar ook ontbijtcruesli, -pudding en -smoothies ontbreken niet en voor wie echt niet zonder brood kan of wil ontbijten zijn er ook nog een aantal paleo broodrecepten opgenomen. Het is echt een heel compleet boek met geweldige recepten.

De ontbijtrepen zijn voor mij echt een uitkomst, ik heb maak ’s ochtends nooit tijd om rustig te ontbijten, dus gooi wat in mijn tas en ontbijt op mijn werk, de repen in dit boek zijn daarvoor ideaal! En als ik een keer echt feestelijk ga ontbijten dan ga ik zeker de ontbijttaart een keer uitproberen, die ziet me er toch ongelofelijk lekker uit zeg! En het leuke is, ik mocht van Diana het recept delen (even klikken op de foto’s om te vergroten):

Begin-de-dag-goed---30-paleo-ontbijtrecepten-om-feestelijk-elke-dag-te-beginnen-85-copy

Begin-de-dag-goed---30-paleo-ontbijtrecepten-om-feestelijk-elke-dag-te-beginnen-86-copy (2)

NOOT: weggevallen in het recept, de oventemperatuur is 170C.