Paleo zit momenteel in een enorme vlucht, ik merk het aan mijn omgeving, de views op mijn blog en op internet kom je ook steeds vaker de term paleo of oervoeding tegen. Ik ben daar natuurlijk hartstikke blij om, paleo staat voor een prachtige manier van leven (het omvat veel meer dan voeding alleen). Nu de eerste oervoedingsboeken langzaam van de persen druppelen is onlangs ook het eerste echte ‘paleo’ kookboek een feit geworden. Het boek is van Willeke Linneman en is heet Hallo Paleo.

Het is een erg leuk boekje om te zien. Ik schrijf boekje omdat het klein van formaat is en met 115 pagina’s ook niet heel dik. Desalniettemin een leuk en aantrekkelijk boek. De illustraties van Ngating Lee geven het boek een vrolijke uitstraling. En wat leuk, een naamgenoot ;-).

Het boek begint met een duidelijke inleiding over wat paleo is en vervolgens worden een aantal superfoods en kruiden besproken, ook een groente-en fruitjaarkalender ontbreekt niet. Handig om zo bij de hand te hebben.

Leo goes Paleo Boekrecensie Hallo Paleo

Naast de gebruikelijke indeling van hoofdstukken, ontbijt, lunch, diner etc. is een apart hoofdstuk voor bloemkool opgenomen. Erg grappig, Willeke is een groot fan van bloemkool en ik kan haar geen ongelijk geven. De sectie met smoothies achterin het boek zullen iedereen aanspreken. Ik ben nu al fan van de Eggnog smoothie, waarvan ik het recept van Willeke op mijn blog mocht plaatsen, jeej!!

Leo goes Paleo Boekrecensie Hallo Paleo

Hallo Paleo is het perfecte geschenk voor de beginner. Het is niet duur, voor EUR 16,95 (excl. verzendkosten) heb je het in bezit, en het bevat makkelijk te bereiden recepten met ingrediënten die voor iedereen goed verkrijgbaar zijn. Ook laat Willeke door haar recepten zien dat paleo helemaal geen kostbare levensstijl hoeft te zijn, iets wat nog weleens gedacht wordt.

Wil jij een exemplaar van Hallo Paleo? Dan heb ik goed nieuws, ik geef een exemplaar weg. Gewoon omdat ik jullie zo leuk vind en dankbaar ben voor de schare trouwe lezers die ik inmiddels met dit blog heb verworven. Je krijgt het boekje echter niet zomaar, ik doe een beroep op jouw creativiteit. Nee, je hoeft niet perse zelf de keuken in, maar kruip wel achter je computer (al zat je daar waarschijnlijk toch al ;-)). Meinou gaf bij de vooraankondiging op Facebook een goed idee voor deze winactie:

• Laat een bericht achter op mijn Facebook pagina (hier) met jouw favoriete paleo recept. Het mag een zelfbedacht recept zijn, maar ook een recept van een blogger/kok/schrijver/vriend/vriendin of wie dan ook (check indien van toepassing of je het mag delen en vermeld de bron erbij);
  • Heb je mijn Facebook pagina nog niet geliked? Doe dat dan alsnog even;
  • Geen Facebook? Dan mag je in een reactie bij deze post je favoriete paleo recept doorgeven.

Ik zal drie personen selecteren met, naar mijn idee, het lekkerste recept. Deze drie recepten zal ik testen en daaruit samen met een paar vrijwilligers (lees: mijn gezin) de uiteindelijke winnaar bepalen. De actie sluit op 22 mei a.s. om 23:59 uur en in de week van 27 mei zal ik de winnaar bekend maken op Facebook en op mijn blog. Succes en veel plezier!!