Dag 2 van inmiddels alweer mijn derde Whole30.

Het is weekend, ik ben vrij en mijn man voor de verandering ook (hij werkt vaak in het weekend). Lekker lazy de dag beginnen met zijn drieën met een gezamenlijk ontbijt (gebeurd meestal alleen in vakanties en tijdens de feestdagen, dus redelijk bijzonder). Daarna begon de hectiek, snel naar de boer voor rauwe melk (voor mijn dochter) daarna direct door naar de supermarkt voor de laatste boodschappen (die ze bij de bio niet hebben). Eten koken thuis voor de lunch, pakjes inpakken voor BRNDSTF.  en die vervolgens weer op het postkantoor afleveren. Daarna door naar een kersverse baby, met natuurlijk beschuit met muisjes en allerlei ander heerlijks waar ik voorlopig ver bij uit de buurt moet blijven, en ik dan ook braaf heb gedaan. Kostte gelukkig (nog) geen moeite, ik ben nog helemaal in the spirit. Gelukkig had de kraamvrouw ook wat vers fruit en daar heb lekker van gesmuld.

Verder nog geen afkickverschijnselen o.i.d., al had ik begin van de middag wel wat hoofdpijn, maar dat was omdat niet genoeg gedronken had. Tijdens de kraamvisite heb ik dat goed ingehaald en toen was het ook weer weg. ’s Avonds om half tien kon echt mijn ogen niet meer open houden, doodop, ben dus maar op tijd naar bed gegaan.

 

Wat heb ik gegeten?

 

Ontbijt: roerei (geklutst met wat zout en kokosmelk), gebakken in spekvet, met de spekjes en lomo iberico en olijven ernaast. 2 sinaasappels.
Lunch: Nepali egg fried (bloemkool)rice
Tussendoor: stukjes banaan en peer
Diner: wildgevangen zeebaars, gebakken in ghee en bestrooid met himalayazout en zeepeterseliepuree van paarse wortel, prei, pastinaak en bloemkool (met een teentje knoflook en ghee erdoor)
Later ’s avonds: handje bananenchips (moest ik testen voor de shop :-))

 

Leo-goes-Paleo-peuter-helpt-met-eten-koken

 Thaïs wilde graag meehelpen met koken.

Leo-goes-Paleo-paarse-wortel

 Tip: paarse wortel kun je beter schillen en snijden met handschoenen aan.