Leo goes Paleo Wesley Boer

Wat eet de professional? #2

In mijn rubriek ‘Wat eet de professional?’ krijg je een kijkje in het voedingsschema van een paleo professional. Dit keer is de beurt aan personal trainer Wesley Boer die zo vriendelijk was voor ons een weekje zijn eetschema bij te houden. 

 Wat eet Wesley Boer?

Wesley werkt in de omgeving van Utrecht als personal trainer en leefstijlcoach in zijn eigen praktijk; Wesley Boer Personal Training (even klikken op het linkje :-)), hij is tevens Paleo coach via Het Paleo Principe. Wesley traint zijn klanten bij hen thuis, op kantoor of in de buitenlucht en maakt veel gebruik van Crossfit bodyweight oefeningen in combinatie met kettlebells, slamball, TRX en plaatselijke obstakels als trappen, muurtjes en heuveltjes. Hij is gespecialiseerd in het creëren van meer energie, betere slaap en een gezonder lichaam. En natuurlijk in afvallen! Wesley woont samen met zijn vriendin, 5 hondjes, twee katten en twee vissen.

Wesley’s stats:

Leeftijd: 35
Lengte: 1.82 m
Gewicht: 82 kg

Dag 1

Ontbijt koffie met kokosvet*Op maandag doet Wesley een Crossfit WOD op de nuchtere maag, vandaar alleen koffie met kokosvet als ontbijt.
Tussendoor
Lunch shake van kokosmelk met whey, handje ongebrande gemengde noten en een halve komkommer
Tussendoor appel
Avondeten
rode kool met appel en twee biologische runder hamburgers
Avondsnack schaaltje (diepvries) bosvruchten, paar nootjes en een kleine whey shake met water

Dag 2

Ontbijt roerei van 3 eieren, gemengde noten, vers sap uit de juicer (1 appel, 1 winterpeen, 1 rode biet, 2 stengels bleekselderij, stukje gember, halve citroen)
Tussendoor
Lunch corned beef met een grote appel en mosterd
Tussendoor  
Avondeten bakje stoofvlees met frisse salade (van de catering op een beurs)
Avondsnack shake van kokosmelk , whey en gebroken lijnzaad

Dag 3

Ontbijt roerei van 3 eieren, noten en tomaat.
Tussendoor
Lunch quinoa met kaneel en rozijnen/gojibessen
Tussendoor
Avondeten flinke stronk broccoli met een uitje, twee biologische hamburgers en wat bio ketchup
Avondsnack appel met rozijntjes en kaneel

Dag 4

Ontbijt geen (weer Crossfit op nuchtere maag)
na de training: shake met water en whey en een jandje snack tomaatjes
Tussendoor
Lunch avocado met twee gekookte eitjes door elkaar geprakt met wat peper, zout en citroensap
Tussendoor  
Avondeten ovenschotel van courgette, paprika, aubergine, sjalotje, rozemarijn, tijm en yam. Daarbij beenham uit de oven.
Avondsnack whey shake en een handje noten

Dag 5

Ontbijt 150 gr biologische rundergehakt en noten
Tussendoor vers sap uit de juicer (1 appel, 1 winterpeen, 1 rode biet, 2 stengels bleekselderij, stukje gember, halve citroen)
Lunch pannenkoek van 3 eitjes, 1 banaan en wat kaneel
Tussendoor  
Avondeten pizza*Wesley: ‘dit was mijn snackmoment, ik neem dan wel een pizza met biologische volkoren bodem ;-)’
Avondsnack  gehaktballetjes met bio ketchup en een beetje mayonaise

Dag 6

Ontbijt 150 gr biologische rundergehakt met noten en vers sap uit de juicer (zelfde sap als dag 5)
Tussendoor
Lunch whey shake met kokosmelk, daarbij een halve komkommer
Tussendoor
Avondeten gemengde salade (komkommer, tomaat, avocado) met shoarma en mayo met verse knoflook
Avondsnack gehaktballetjes met bio ketchup en een beetje mayonaise
Opmerkingen  

Dag 7

Ontbijt koffie met kokosvet
laat ontbijt omelet met roerbakgroenten
Lunch cornedbeef met appel en mosterd
Tussendoor  
Avondeten salade (botersla, komkommer, tomaat, stukjes brie en glutenvrije en lactosevrije dressing) en hele kip uit de oven 
Avondsnack  
Opmerkingen Wesley: vandaag 8km joggen en een urban training op nuchtere maag

aanvulende supplementen:

Magnesium
Multi oxidant control
Krill omega-3
Vitamine D3
Probioticum
Kelp

Wat zegt Wesley over zijn eigen voedingsschema? 

‘Ik bak alles in kokosvet, bio roomboter of grasboter en drink alleen water (1,5 l per dag) en 3 kopjes koffie (zwart) of groene thee. In de wintermaanden vind ik het lekker om een warm ontbijt te nemen, in de zomermaanden kies ik vaker voor een smoothie van bijvoorbeeld blauwe bessen (diepvries)/avocado/2 rauwe eitjes en een half blikje kokos- of amandelmelk.’

‘Whey is eigenlijk niet paleo, maar omdat ik voor mijn werk veel onderweg ben is het gewoon handig om een shake mee te nemen met bijvoorbeeld wat nootjes en een komkommer. Daarbij is eht een makkelijke manier om voldoende (of extra) eiwitten binnen te krijgen.’

Wesley ook jij super bedankt voor het bijhouden van je voedingsschema! Top dat je dit hebt willen doen.

NB: Ik maak hier graag een langlopend item van, dus ben jij of ken jij een professional die in deze rubriek past? Stuur mij dan even een  mailtje op leogoespaleo at gmail punt com :-).

8 gedachten over “Wat eet de professional? #2”

  1. Kijk, dat is een schema waar nog wat voor mij uit te halen valt, bedankt voor het delen!
    Wat me opvalt is dat er helemaal geen vis in voor komt (behalve de supplementen). Houd je hier niet van of heb je daar een andere reden voor?

    1. Hi Rob, ik heb je vraag even voorgelegd aan Wesley, hij gaf het volgende antwoord:

      ‘Het is gewoon puur toeval.
      Ik eet regelmatig vis alleen toevallig die week niet.
      Voor de omega heb ik het niet nodig omdat ik dat als supplement in neem.

      Dus er zit geen gedachte achter.’

  2. Ik vraag mij af, waarom supplementen?
    Uit de juiste voeding de benodigde vetten en mineralen halen geniet toch echt de voorkeur!
    Supplementen horen absoluut niet in paleo natuurlijk.

    Ik doe zelf de opleiding voor natuurvoedings deskundige en daar word het benoemd, maar niet als standaard geadviseerd.

    1. Hai Rob, ik ben alvast zo vrij om een antwoord te geven, ook al verwacht je dat misschien van Wesley.

      Je hebt het over de juiste voeding, dat klopt, maar de ‘juiste’ voeding is vrijwel niet meer verkrijgbaar tegenwoordig. Zo kunnen wij doorgaans nog maar de helft van onze magnesiumbehoefte halen uit onze voeding omdat door manipulatie van gewassen de vitaminen- en mineralenverhoudingen behoorlijk veranderd (in de meeste gevallen verminderd) zijn. Ook is vitamine D in Nederland vrijwel niet in voldoende mate uit voeding te halen en zal gesuppleerd moeten worden in de herfst- en wintermaanden. En in hoeverre is bijvoorbeeld koeienvlees paleo? Welk vlees is echt paleo? Welke groenten zijn (nog) paleo? Hoe strikt wil je de term nemen? Op kantoor werken is ook niet paleo, moeten we dan maar stoppen met werken? Wat ik wil zeggen is dat ik het met je eens bent dat je zoveel mogelijk uit je voeding zou moeten halen, maar dat sommige vitaminen en mineralen niet voldoende (meer) uit onze huidige voedingsmiddelen gehaald kunnen worden. Suppletie van magnesium, vitamine d (ik zou kiezen voor vitamine D uit visleverolie of grasgevoerde reuzel/ossewit) en wellicht jodium of omega-3 (deze laatste zou ik ook uitsluitend suppleren vanuit een voedingsmiddel zoals traditioneel vervaardigde visleverolie) in het geval je (om wat voor reden dan ook) niet voldoende zeeproducten binnen kunt krijgen is dat zeker geen overbodige luxe. Let op, suppletie wordt in bovenstaande ook niet als standaard geadviseerd. Dit is het voedingsschema van Wesley, hij eet zo en is zo vriendelijk geweest dit met ons te delen. Het is echter geen advies.

  3. Hallo Leonie,

    Ik ben ook niet tegen supplementen.
    Het komt meer door het zinnetje van Wesley in een reactie op mijn naamgenoot hierboven.
    “Voor de omega heb ik het niet nodig omdat ik dat als supplement in neem.” Kijk dat vind ik dan minder om te lezen.
    En wat betreft paleo, ja wat is het precies. Velen geven er een eigen wending aan.
    Voor de rest heb ik er ook ideeën uit gehaald…

    Groetjes en ik blijf je blog volgen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *