Whole30-dag-3-ontbijt-pannenkoeken-met-appel-en-notenpasta

Whole30 najaar 2013; dag 3

Lazy sunday! Heerlijk, sinds lange tijd even geen verplichtingen (behalve een hoognodige poetsbeurt in huis). Mijn moeder kwam laatst aan met heerlijk reevlees en dat stond vandaag op het vuur. Op zich geen bijzonderheden te melden al was ik niet echt fit bij het opstaan en mijn huid voelt een beetje trekkerig aan. Maar of dat nu door de Whole30 komt of door de slechte eetgewoonten van de afgelopen tijd, ik denk eerder het laatste. Wel gedurende heel de dag behoorlijk moe geweest, maar dat kan eveneens net zo goed komen van de afgelopen tijd, dit is voor het eerst in maanden dat ik niet onderweg was of aan het werk of wat dan ook. Had toch nog wat trek later op de avond na het eten, dus heb nog maar een handje noten genomen.

Wat heb ik gegeten?

 

Ontbijt:
Brunch: Paleo moms perfect pancakes met notenpasta en een appel
Tussendoor: wat noten en een stukje gedroogde mango. Later nog een halve mango.
Diner: Hachee van ree met spruitjes en paddestoelen
Later ’s avonds: handje noten

 

6 gedachten over “Whole30 najaar 2013; dag 3”

  1. Hoi Leonie, respect voor je Whole30 maar ik ben echt heel benieuwd of jij je macro’s bij houdt ?
    Je maaltijden lijken mij dermate klein, dat je waarschijnlijk een negatieve energiebalans hebt, is dat ook jouw bedoeling ?

    1. Staar je niet blind op het fotootje Rob. Er wordt doorgaans dubbel opgeschept ;-). Het is in ieder geval niet de bedoeling een constante negatieve energiebalans te krijgen, een enkele dag met minder kcal kan echter geen kwaad naar mijn mening. Er is nog genoeg buikvet wat weg moet. Ik houd steekproefsgewijs mijn voeding bij in een app, meer voor de vitaminen/mineralen, en ik kom gemiddeld rond de 2000 kcal uit. De ene dag 1700 de andere dag 2200. Vergis je niet in mijn vetgebruik, daar ben ik niet vies van. In de puree van dag 2 zat rustig 100 gram ghee op een hele pan (4 porties). De hachee was circa 800 gram vlees waar ook vier porties uitgehaald zijn. Als laatste voorbeeld; de vis van gisteren was 300 (!) gram (voor mij alleen).

  2. Hahaha, ja mooie foto’s maar die zeggen inderdaad niet veel. Rond de 2000kcal zul je goed mee weg komen afhankelijk van je dagelijkse bezigheden.
    Ik ben pas in september begonnen met Paleo, gelijk streng en vergelijkbaar met Whole30.
    Dit niet om te af te vallen, maar om medische klachten te verlichten.
    Al is het pas 3 maanden de resultaten zijn bijna ongelofelijk al zal de tijd het me leren.
    Ik kom regelmatig even buurten op je blog om ideeën op te doen, bedankt !

  3. Doe je wel eens iets met kastanjemeel? Vooral in dit seizoen met de nieuwe oogst gebruik ik het graag voor pannenkoekjes of wraps. 1 ei op 50 gram kastanjemeel. En water natuurlijk. Zoet zonder enige toevoeging. Je kunt er van alles op of in doen.

    1. Hi Sacha

      Groene bakbananen zijn minder zoet, ze verbranden (door het lagere suikergehalte) minder snel aan in de pan en doordat ze minder zoet zijn is de smaak neutraler (lijkt meer op gewone pannenkoeken van meel dan op een bananenpannenkoek).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *